Eryne Jasmine's FotoPage

By: Eryne Jasmine

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 2-Oct-2007 16:20 Email | Share | Bookmark
Goreng Kailan Dgn Udang & Ikan Masin

Goreng Kailan Dgn Udang & Ikan Masin
Acar Ikan Tenggiri
Semalam utk berbuke puase, my mom masak Acar Ikan Tenggiri and Goreng Kailan dgn udang campur ikan masin. Sedap gak, tapi takleh makan selalu tau... ikan masin tu boleh buat darah tinggi... so, nie resepinye...



Goreng Kailan Dgn Udang & Ikan Masin

Bahan-bahan:
2 ikat sayur kailan - cuci dan kerat
1 tangkai lada merah - dihiris
10 ekor udang basah - bersihkan buang kulit dan kepala
Ikan kurau masin - goreng dulu then tumbuk (agak2 la jgn letak byk sgt)
4 ulas bawang putih...}
1" halia.....................} ditumbuk
1 sudu besar sos ikan

Cara memasak:
1. Tumiskan bahan-bahan yg ditumbuk hingga wangi, kemudian masukkan sos ikan & sedikit air.
2. Masukkan batang sayur kailan, ikan masin yg dah ditumbuk dan udang. Kacau sebentar.
3. Masukkan hirisan lada merah dan daun sayur kailan and masak hingga layu sedikit.
4. Agak-agak sayur dah nak layu boleh la angkat. (jgn masak sayur lama sgt, nanti tak sedap)


Eryne quote:

1. cek de sam >> kalu dok kat apartment cam tu la ek.. nak masak ape2 semua nak kene cautios... kalu tak mau kene komplen dgn jiran tetangge... hehehe... kailan ikan masin ni mmg sedap, eryne pun mmg suke sayur kailan.. tak kesah la kailan tu masak camane pun...

2. Kak Leen >> Wa'alaikummussalam Kak Leen.. kak leen nie mmg pengunjung setia FP eryne... time kasih bebyk ye kak leen sbb selalu bagi komen kat sini... cepat2 la post kailan goreng dgn ikan masin tu kat fp kak leen, nanti eryne nak jengah sane pulak...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net